Logo
X

Завантажити додаток з app store або play market

apple   google
AR

Прес-реліз – невід’ємна частина роботи організатора заходів і фахівця конференц-сервісу. Саме від якості та логіки викладу тексту, залежить зацікавленість журналістів вашою подією і розміщення інформації в пресі. У зв’язку з цим, ми висвітлимо тему того, як же написати прес-реліз так, щоб привернути максимум уваги до заходу.

ТРОХИ ТЕОРІЇ

Для початку розберемося в термінах. Що таке прес-реліз? Це повідомлення, що містить розповідь про інформаційний привід, який написаний для журналістів.

Існує кілька видів прес-релізів:

Анонс (розповідає про майбутню подію);

Новина (розповідає про подію, що відбулася);

Інформаційний прес-реліз (розповідає про подію, яка ще не завершилося).

Сьогодні ми розглянемо перший тип прес-релізів – анонс.

Правила написання грамотного анонса

Почнемо з того, що журналіст отримує до десятка прес-релізів в день. Багато з них відразу відправляються в кошик. Відповідно, існує ймовірність, що журналіст не відвідає захід, а читачі не дізнаються про його проведення. Щоб цього не сталося, потрібно неабияк постаратися і відшліфувати свій прес-реліз до ідеального образу. Відповідаючи на питання: «Як написати прес-реліз?», Варто говорити про обсяг тексту – він не повинен бути великим. Не забувайте, що ви пишіть НЕ лонгрід або аналітичну статтю, а короткий анонс, метою якого є зацікавити людину і запросити її на захід.

Саме для того, щоб не навантажувати журналіста і зробити так, щоб він дочитав анонс до кінця, такі формати повідомлень пишуться за правилом «перевернутої піраміди» – найголовнішу інформацію потрібно розмістити спочатку, а додаткові факти – в кінці.

Структура прес-релізу:

  1. Тема.
  2. Лід.
  3. Тіло.
  4. Контакти.

Заголовок

Цікавий факт. Більше 90% людей вибирають статтю для прочитання, виходячи з її заголовка. Це стосується і заголовків в прес-релізі. Що потрібно пам’ятати про заголовки? Він повинен бути! Багато хто припускає катастрофічну помилку, починаючи анонс або інший вид прес-релізу безпосередньо з самого тексту. Довжина заголовка не повинна перевищувати довжини ліда. Максимум, що ви можете написати в заголовку – 8 слів. Використовуйте активні дієслова. Це робить заголовок більш персоналізованим  та цікавим. Якщо можете, вказуйте в заголовку цифри.

Лід

При написанні ліда, найкращим варіантом буде використання відомого всім правила «5W (who, what, when, where, why)», тобто: «Хто? Що? Коли? Де? Чому? ». Таким чином, навіть якщо у журналіста не буде достатньо часу, щоб прочитати ваш анонс до кінця, він відразу буде знати необхідну йому інформацію.

Тіло

У тілі анонса ви можете вказати деталі свого заходу. Що це може бути:

Необхідність акредитації.

Список гостей.

Програма заходу.

Коментарі спікерів і т.д.

Важливо: Не перестарайтеся з тілом анонса. Визначтеся, що дійсно важливо донести до журналіста (а потім і до читачів), а що можна упустити. Адже, як уже було сказано, ніхто не буде читати величезні тексти.

Поради, які потрібно врахувати при написанні анонса:

  1. Вичитує і видаляйте!
  2. Не бійтеся видалити зі свого тексту все, без чого не поміняється його сенс.
  3. Перевіряйте текст на орфографічні помилки.
  4. Не використовуйте терміни, які можуть бути незрозумілі людям.
  5. Пишіть цікаво і орієнтуйтеся на аудиторію того видання, журналісту якого адресовано анонс.

Приклади написання прес-релізу

Для більшого розуміння техніки написання подієвого прес-релізу, можна скористатися нашим шаблоном: Запрошуємо на відкриття нової ультрасучасної event-локації!

Мережа конференц залів UBI Конференц Хол відкриває нову локацію під назвою «Fusion».

На честь цього, 12 лютого о 19:00 відбудеться презентація, за участю представників кращих івент-агенцій м.Києва, за адресою вул. Дорогожицька, 8. UBI Конференц Хол – компанія, яка надає майданчики для проведення ділових заходів, а також навчальних і світських подій. На честь відкриття нової локації, зберуться представники українського шоу-бізнесу, керівники івент-компаній, а також провідні івент-менеджери.

Серед запрошених гостей: (список)

Програма заходу:

– промова керівника компанії UBI

– конкурси та призи для всіх гостей;

–  святковий фуршет;

–  виступ кавер-групи «Х». (І т.д.)

Акредитація обов’язкова.

__________________

Контактні дані:

Телефон: (044) 451-92-74

Е-mail: info@ubi-hall.com.ua

Сайт: https://ubi-hall.com.ua/

Звичайно, це схематичний приклад, але він дає розуміння того, які блоки повинні бути присутніми в прес-релізі, як в рекламі заходу.

Що ще потрібно знати про прес-релізи?

  1. Продублюйте заголовок релізу в темі електронного повідомлення. Якщо заголовок був написаний вдало, він приверне увагу журналіста і виділить його серед десятків листів, що приходять йому на пошту.
  2. Відправляти прес-релізи краще вранці. Тоді у журналістів буде більше часу, щоб відредагувати ваш текст і розмістити його на сайті (або віддати в друк). До того ж, є велика ймовірність, що він виділить вашу подію в своєму календарі і відвідає її.
  3. Зателефонуйте журналісту в той день, коли ви відправили йому свій реліз. Так ви переконаєтеся, що повідомлення дійшло, і він його прочитав. Більшість прес-релізів прикріплюються до електронного листа, як вкладення. Це може зменшити шанси анонса бути прочитаним. Що ж робити?
  4. Виділіть з релізу найголовнішу інформацію та скопіюйте її безпосередньо в тіло листа, позначивши, що повна версія знаходиться у вкладенні.
  5. По можливості, звертайтеся до журналіста по імені.

Але, хто розповість про те, які прес-релізи подобаються журналістам, якщо не самі журналісти? Для цього, ми дізналися у кількох представників ЗМІ, які релізи можуть їх зацікавити, а які – ні.

Сергій

«Отримуючи на пошту лист, я дивлюся на його тему. Іноді люди примудряються придумати тему, яка абсолютно не відповідає прес-релізу. Це відразу ж наштовхує на думки про непрофесіоналізм компанії. У самому релізі, особисто для мене, головне – це його стислість. У день в мене може бути мільйон завдань, які мені потрібно встигнути зробити, і читання релізу – це не те заняття, на яке хочеться витрачати час. Тому, чим коротше, тим краще. Ще я звертаю увагу на форматування. Це дуже зручно, коли автор релізу подбав і виділив курсивом або жирним найголовніші моменти ».

Олена

«Я звертаю увагу на грамотність тексту. Коли в першому ж реченні я бачу гору помилок і пропущених ком, я розумію, що на його редагування піде купа часу. А це великий мінус, адже, якщо чесно – простіше видалити лист і забути про нього, ніж сидіти і вичитувати його на помилки. Це раз. А по-друге, відразу складається негативне враження про компанію, яка не спромоглася перечитати свій же реліз. Відповідно, ніякого бажання відвідувати цю подію точно не виникає ».

Світлана

«В прес-релізі для мене важливе розуміння того, що мене чекає на анонсованій події. Я повинна усвідомлювати, наскільки цікаво буде читачам прочитати про це. Це стосується і запрошених гостей. Набагато краще знати, які люди будуть присутні на заході, щоб мати можливість підготувати для них питання ».

Підсумок
Реліз – дуже важлива деталь при рекламуванні заходу. Поставитися до його написання варто максимально серйозно і уважно, адже від цього залежить кількість журналістів, які відвідають подію, і рівень інформування населення про неї.

 

 

 

Comments



Розрахувати вартість event проекту

Кількість учасників

Тип заходу

Додаткові послуги

Дата

Кiл-сть днiв

Контактна інформація

Угода на обробку персональних даних

captcha

Розрахувати вартість оренди

Кількість учасників

Тип заходу

Додаткові послуги

Дата

К-сть днів

Контактна інформація

Угода на обробку персональних даних

captcha

UBI Конференц Холл
м. Київ

м. Київ, вул. Миколи Василенка, 7

(044) 451 92 74