14
May 2020
Як український ринок event послуг переживає кризу 2020 року
Команда UBI Конференц Холл підготувала аналіз ситуації на ринку івент послуг в умовах карантину, визначила основні вектори для розвитку бізнесу.
Зміст:
Cитуація в умовах карантину
За економічним даними за останні два місяці, можна стверджувати, що ринок івент послуг знаходиться в топі найбільш постраждалих від карантину. Більше проблем тільки в сфері туризму і HoReCa. Експерти не мають однозначної оцінки того, що відбувається. Одні порівнюють сьогоднішню ситуацію з кризою 2008 року. Інші стверджують, що згубних наслідків чекати не варто і після скасування карантину економіка швидко поверне своє. У той же час, потрібно враховувати українські реалії. Bank of America назвав країни Східної Європи найбільш уразливими для кризи 2020, спрогнозувавши падіння української економіки на 5,6%. Також експерти уточнили: якщо вихід з карантину відбудеться до літа, тоді на відновлення колишнього порядку знадобиться трохи більше півроку. Зараз рішення уряду говорять про швидке закінчення карантину, тому позитивний сценарій має всі шанси на реалізацію.Як справляється івент ринок
Якщо для основної маси підприємств вихід з карантину – зелене світло для роботи, то з івентами ситуація набагато складніша. Важко сказати, як довго у людей буде спрацьовувати захисний механізм. Перший час страшно збиратися великими групами. Всі великі фестивалі вже перенесли дату проведення на 2021 рік. Але питання стоїть гостро і для заходів дрібнішого і локального рівня: корпоративів, виставок, форумів, семінарів. VoxUkraine назвав креативні і культурні індустрії дуже вразливими перед обличчям нової кризи 2020 року. У своєму дослідженні вони показали, що 27% підприємців ніяк не можуть перенести свій бізнес в онлайн. А тільки за перші два тижні продажі і замовлення скоротилися в два рази. Виявилось, що креативний івент ринок в Україні виявився просто замороженим. Складності додає факт невідомості, скільки часу ситуація залишиться нестабільною. Сервіс Google Trends допомагає побачити динаміку запитів, які люди шукають в мережі. Ми вибрали для аналізу запит “оренда залу”, тому що це безпосередньо пов’язано з організацією івенту і відображає реальні наміри його провести. З середини березня попит почав різко падати, а вже з 22 по 28 березня він уже дорівнював нулю. Всі боялися ризикувати і замовляти зал для заходів під час карантину. Найбільша кількість запитів за весь період ізоляції по Україні – 16 запитів, що дуже мало. За минулий рік подібні “застої” траплялися тільки в кінці червня 2019 і на період новорічних свят. Але через кілька днів динаміка завжди йшла вгору. Відсутність попиту на оренду залів протягом двох місяців – це аномальна ситуація, яка відображає негативні зміни в сфері проведення івентів.Що роблять із запланованими заходами
Хто точно постраждає в першу чергу – це міжнародні конференції, форуми, виставки. Кордони закриті, і учасники просто не зможуть дістатися. А переносити все в онлайн формат – рівносильно перетворити унікальний захід в просту лекцію спікера. Проаналізувавши всі масштабні події в усьому світі, існує три шляхи вирішення проблем, пов’язаних з карантином:- Повне скасування заходу;
- Перенесення заходу на літо-осінь або на невизначений термін;
- Перехід в онлайн-простір.
Event ринок в Україні: основні прогнози
Поки що івент ринок в Україні виживає, як тільки може. Механізми стандартні: урізання внутрішніх бюджетів, знижки та акції на попередні замовлення, ведення переговорів з партнерами про зниження цін на оренду, про перенесення івенту. Але ось карантин стає м’якше, і можна будувати прогнози на майбутнє.Ставка не тільки на онлайн
Після мораторію на проведення масових заходів, всі кинулися шукати альтернативні шляхи реалізації івент-проектів. Насамперед подумали про онлайн-формат. Але ніщо не може замінити живого спілкування. Тут потрібно згадати механізми формування попиту на ринку. Якщо зменшується об’єм однієї сторони, то відразу ж з’являється протилежна потреба. Чаша терезів повинна вирівнятися. Коли всюди буде використовуватися онлайн-формат (це дешевше і простіше), то зросте цінність реальних товарів, заходів і зустрічей. Зараз багато хто заявляє, що пандемія назавжди змінить життя людства, але не варто слухати такі радикальні прогнози.Що зміниться назавжди на ринку івент послуг
Технології спілкування в реальному часі, наприклад Zoom, отримали своє почесне місце в сфері ведення бізнесу та організації зустрічей. Можливості нових технологій безцінні не тільки під час ізоляції, але і в звичайному режимі роботи. Безліч проектів за період карантину були успішно здійснені саме завдяки віртуальним нарадам та віддаленій роботі. Свіжий приклад: співпраця між UCL і командою Mercedes Formula 1. Разом вони розробили нові апарати для штучного дихання, щоб допомогти пацієнтам з Covid-19, в неймовірно швидкий час. Проект зайняв всього 100 годин, в основному складався з онлайн-зустрічей – від задумки і до виробництва першого пристрою. Ці ж механізми можна успішно впроваджувати і в роботу івент агентства. Настав час переглянути бізнес-процеси. Всі нововведення на час карантину повинні зберігатися і після повернення до звичайного режиму.На що робити акцент після карантину
Підприємцям в сфері івентів потрібно бути максимально гнучкими і прислухатися до настроїв людей. Фокус уваги при організації заходів трохи змістився, з’явилися нові запити. Головні тенденції на найближчий час:- повага до особистого простору;
- гарантії якості продукції, з якою взаємодіє учасник;
- особисте здоров’я і самопочуття кожного – як запорука успіху заходу;
- альтернативні варіанти участі в заході – запис, онлайн-трансляція.
Коментар керівника відділу продажів Андрія Дороганя:
Event-ринок буде готовий до нового зростання і зміні цінностей. Ми впевнені, після пандемії відбудеться величезний зсув в тому, як заходи організовуються і проводяться. Для event-менеджерів сьогодні вже недостатньо забезпечити зміст заходу (будь то семінар або конференція), але це ще й те, який досвід отримають учасники. Технології планування івенту відіграють дуже важливу роль. Такі інструменти, як онлайн квитки на заході, теле-реєстрація, потокові мовлення, синхронний переклад в реальному часі і інші стануть більш затребуваними. Чим більше event-менеджери зможуть задовольнити потреби учасників, надати їм можливість краще залучитися, тим ціннішим і незабутнім буде захід. Зараз потрібно робити фокус на поліпшенні зацікавленості учасників. Успіх заходу не обмежується тим, скільки учасників були присутніми, а тим, чи відчували ці люди залученість.Поточний стан змушує нас переглянути свої ресурси і зробити релевантне пропозицію.
Після дощу завжди світить сонце
В економіці існує таке поняття, як «ефект пружини». Якщо на ринку довго немає попиту, то енергія акумулюється – пружина стискається. У певний момент умови змінюються і попит стає більше, навіть ніж до початку кризи – пружина розпрямляється. Багато в чому він носить психологічний характер. Люди втомилися від буденності, а після стресів, пов’язаних з коронавірусів, хочеться знову відчути атмосферу свята. Ще варто врахувати, що бюджети компаній планувалися в кінці 2019 року, а карантин почався в березні. У більшості випадків, гроші на урочисті заходи виділені і знаходяться в стані заморозки. Саме тому заходи переносяться на осінь, а не відміняються зовсім. Також внести свою лепту може і держава. За даними дослідження VoxUkraine, 57% підприємців потребують пакету економічного стимулювання. Цілком можливо, що до голосу бізнесу прислухаються, а про податкові пільги вже активно ведуться розмови. В цілому, прогнози досить оптимістичні для тих, хто втримається на плаву. Пандемія нагадала, що всі ми досить соціальні і особисте спілкування нам просто необхідно. Онлайн-формат для заходів – це рятівний круг, але не початок нової ери віртуального життя. Тому зараз потрібно зберегти свої ресурси для подальшого розвитку.Comments