Logo

Дуже часто у своїй роботі ми стикаємося з необхідністю виступити з промовою, доповіддю або семінаром. І чим більше таких заходів залишається за плечима, тим складніше готуватися до наступних виступів. Про що говорити? Як зацікавити аудиторію? Як бути унікальним і не повторюватися? Сьогодні UBI Конференц Хол хоче розповісти про сторітеллінг як про метод, який допоможе вам не просто відмінно виступити, але і вплинути на розвиток вашої справи.

Що таке сторітеллінг?

Storytelling буквально означає «розповідання історій». Суть сторітеллінга в тому, щоб за допомогою розповіді тієї чи іншої історії донести аудиторії необхідну інформацію.

Найчастіше такі історії метафоричні, так як при їх створенні застосовуються аналогії і подібності з тими чи іншими ситуаціями.

Компоненти виступу

На якому б заході ви не виступали, будь то вебінар, презентація або семінар, ваша промова, в більшості випадків, буде складатися з 3 компонентів:

Серце – персональна і змістовна історія, яка дає пояснення хто ви такий, і чим ви займаєтеся. Також це емоційне закриття, яке пов’язує вашу мову.

Голова – основна частина вашої презентації або мови, де ви даєте практичні поради для вирішення проблеми, яку обговорюєте.

Руки – заклик до дії, спонукає слухачів замовити ваші послуги, почати партнерські відносини з вами і т.д.

Найважливіша частина виступу – це серце. Саме правильне використання сторітеллінга в цьому компоненті вашої розповіді може відіграти позитивну роль у розвитку бізнесу.

Storytelling здається вагомою підмогою для мотиваційних і надихаючих ораторів, але як щодо інших напрямків? Чи є розповідання історій корисним для більш «серйозних» бізнес-моделей, таких як бухгалтерський облік, страхування життя або розробка програмного забезпечення? – Так! Незалежно від того, в якій ніші ви розвиваєте вашу компанію або хто ваша аудиторія, історії можуть трансформувати бізнес. Навіть якщо ви володієте справою, яка стереотипно «нудна» для аудиторії, у вас і у вашої команди повно історій, які ви можете використовувати, змінивши думку людей.

Знайдіть свою історію Щоб «знайти» свою історію, дайте відповідь на кілька питань. Вони можуть наштовхнути вас на створення унікальної розповіді. Чому ви робите те, що робите? У вас, ймовірно, є вагомі причини, за якими ви займаєтеся тим чи іншим бізнесом. Подумайте, що наштовхнуло вас на це? У чому ваша перевага? Чому ви вважаєте себе одним з кращих в своїй ніші? Відповівши на ці питання, часто можна знайти свою історію і відмінності від інших компаній.

Звідки Ви? Ваша аудиторія хоче дізнатися історію вашого бізнесу і вашу особисту історію, якщо ви є особою свого бренду. Чи були якісь ключові моменти у вашій справі, де вам потрібно було прийняти жорстке рішення? Чи змінилися ви, почавши керувати компанією або займаючись бізнесом? Чи є у вас історії ваших клієнтів, якими ви можете поділитися, щоб дати уявлення про вас самих? Як ви зазнали невдачі? Хоча іноді ми не хочемо згадувати свої невдачі, вони є відмінною основою для пошуку історій. Часто аудиторія розділяє невдачі разом з оратором, пов’язує їх зі своїми промахами, таким чином, між виступаючим і залом створюється міцний зв’язок.

Формула успіху – подорож героя

Існує безліч методик побудови сюжету розповіді – мономіф, гора, помилкове початок, подорож героя і т.д. Сьогодні ми хочемо акцентувати увагу саме на останній методі, так як вона є одним з найбільш ефективних і універсальних засобів. Шаблон цього способу складається з декількох компонентів. Пам’ятайте, що ваша історія може не вписатися в даний зразок. Можливо, вам доведеться змінити порядок декількох з пунктів або видалити ті з них, які не мають відношення до вас.

Status Quo. Все нормально. Початок вашої історії.

Заклик до пригод. Є бажання чогось більшого, кращого. Це також може бути проблемою, яка вас турбує і змушує покинути зону комфорту.

Допомога. Ви отримуєте допомогу, яка допоможе вам встановити ваш шлях. Це може бути наставник, який дає вам вказівки про те, що робити далі.

Від’їзд. Ви починаєте свою пригоду, отримуєте перші перемоги і думаєте, що життя завжди буде такою простою.

Випробування. Ось де починається ваша боротьба. Ви зіткнулися з несподіваними невдачами. Ви починаєте ділитися тим болем, яку відчуваєте.

Посилення. Все стає ще складніше, ви втрачаєте імпульс, відчуваєте сумніви, страхи і біль, які ваша аудиторія хоче уникнути.

Криза. Ви потрапляєте на дно. Ви відчуваєте хворобливі емоції і хочете здатися.

Скарб. Ви знаходите те, що може припинити все це. Може бути, це ідея, може бути, це інструмент, новий спосіб поглянути на речі, людина, яку ви зустрічаєте і т.д. Це повинно бути тісно пов’язане з рішенням, яке ви пропонуєте в своєму бізнесі. Результат. Ви вирішуєте вжити заходів і використовуєте новознайденої скарб для вирішення великої проблеми, з якою ви зіткнулися. Ви починаєте бачити нові результати. Це ті результати, яких прагне ваша аудиторія.

Повернення і дозвіл. Ви отримуєте нові результати з вашим скарбом, все знову стає на свої місця.

Слабкість. Ключем до успішної історії є слабкість. Часто підприємці побоюються показувати її, так як вважають, що це зменшить їх авторитет. Нічого подібного. Зазвичай «кризовий» момент в подорож «героя» – це слабкість. Кризова точка – одна з найважливіших частин хорошою історії. Це коли люди в залі сидять на краю своїх місць, задаючись питанням, що ж буде далі. Вони поділяють біль, яку ви відчували і співпереживають вам. Утримуючи свою слабкість, ви можете зменшити силу своєї історії.

Запросіть людей «всередину» історії

Найчастіша помилка при сторітеллінзі – це коли оратор розповідає історію з точки зору третьої особи. Таким чином, ви зменшуєте емоційний вплив на аудиторію.

Поганий приклад: «Я пам’ятаю, як моє серце було розбите. Я зрозумів, що змушений продати свій будинок, так як більше не міг дозволити собі його утримувати. Я бачив сумні погляди своїх дітей і знав, що це найжахливіший день в моєму житті ».

Хороший приклад: «Я пам’ятаю, як ми продавали дитячі іграшки моїх дітей на задньому дворі нашого будинку. Я мало не заплакав, коли попросив дітей вибрати, які іграшки вони хочуть зберегти. Я до сих пір пам’ятаю їхні обличчя, коли пояснював їм, що

що ми більше не можемо дозволити собі жити в нашому домі ».

Сильний початок Перші кілька секунд на сцені мають вирішальне значення для всієї вашої розповіді. Якщо ви виходите на сцену і починаєте нудну, розмірену промову, увагу аудиторії буде втрачено, і повернути її буде дуже складно. Вийдіть на сцену з енергією і бажанням розповісти цікаву історію. Привітайте зал, зробіть комплімент всім присутнім.

Легкий трюк, щоб привернути увагу аудиторії на самому початку – це дати «кілька швидких порад». Скажіть їм, щоб вони захопили свої ручки і підготувалися до записування нотаток, щоб не упустити цінні ідеї. Інша тактика залучення аудиторії – це питання. «Ви коли-небудь стикалися з такою проблемою?», «Хтось із присутніх хоче, щоб в його житті було більше того-то?» І т.д. Піднімайте руку, відповідаючи на свої питання, і запропонуйте залу зробити те ж саме.

Приводьте докази

Багато ораторів будуть перераховувати минулі досягнення чи успіхи.

Найчастіше це схоже на читання свого резюме, а, значить, ніякого інтересу аудиторії точно не виникне. Але включення докази в вашу розмову може зіграти вирішальну роль для зміцнення довіри і авторитету серед присутніх.

Поганий приклад: «Я беру 3 000 доларів за свої послуги і працюю тільки з перевіреними компаніями. Я забитий роботою на кілька місяців вперед ». Хороший підхід полягає в тому, щоб сплести ці факти в історію.

Хороший приклад: «Кілька днів тому мені подзвонив великий потенційний клієнт.

Я дав йому зрозуміти, що не можу почати працювати з ним протягом декількох місяців. Я сказав, що мої послуги будуть коштувати 3 000 доларів. Клієнт запитав, чи можу я переступити до роботи раніше, розірвавши контракт з наявними замовником, але я відповів, що у мене немає такої політики розірвання договорів, адже я працюю тільки з людьми, які серйозно ставляться до своєї і моєї діяльності. Його зацікавила моя позиція, і він погодився почекати і заплатити мені аванс ». Закінчення історії

Сильне закінчення історії настільки ж важливо, як і сильне відкриття. Але є кілька ризиків, з якими ви можете зіткнутися до кінця розповіді, і найбільший з них – тривала розповідь. Коли весь ліміт часу пішов на саму історію, її закінчення може вийти зім’ятим і невиразним. Це повністю зруйнує всі хороші враження від вашого виступу.

Кілька порад для сильного закінчення:
Дізнайтеся, як довго може тривати ваш розповідь. Якщо у вас є чіткий ліміт часу, попередньо потренуйтеся, щоб укластися у відведений час.

Питання-відповіді. Якщо ж, навпаки, ви розумієте, що у вас залишається багато часу до кінця вашої промови, ви можете запропонувати залу задати вам питання, що цікавлять. Після цього можна переходити до заключної частини.

Помилкові слайди. Створіть кілька закривають слайдів протягом всієї презентації. Таким чином, у вас може бути кілька місць, на яких ви можете закінчити виступ.

Говоріть про продажі і контактах перед тим, як закінчити промову. Більшість промовців згадують, що у них є книги для продажу, стенди в коридорі або візитні картки біля виходу з залу вже після того, як сказали заключні слова. Це не правильно.

Як тільки ви скажете останні слова, люди почнуть розмовляти, вставати зі своїх місць і йти за кавою. Таким чином, головні слова залишаться без належної уваги.

Почніть з однієї історії

Ми рекомендуємо починати практикувати сторітеллінг, зосередившись лише на одній історії. Відмінна історія може бути перепрофільована і перероблена для різних форматів і різних аудиторій.

Висновок: Створення гарної історії про вас і ваш бізнес – це більше, ніж маркетинговий інструмент. Адже іноді розповісти свою історію досить складно. Погодьтеся, не кожен захоче ділитися своєю слабкістю і боязкими початківцями кроками, які він робив у минулому. Але завдяки сторітеллінгу ви допоможете іншим вирішити ті ж проблеми, з якими колись зіткнулися і ви, а також отримаєте принципово новий виток розвитку свого бізнесу.

Comments



Розрахувати вартість event проекту

Кількість учасників

Тип заходу

Додаткові послуги

Дата

Кiл-сть днiв

Контактна інформація

Угода на обробку персональних даних

Розрахувати вартість оренди

Кількість учасників

Тип заходу

Додаткові послуги

Дата

К-сть днів

Контактна інформація

Угода на обробку персональних даних

UBI Конференц Холл
м. Київ

м. Київ, вул. Миколи Василенка, 7

(044) 451 92 74