Logo

Статистика говорить, що просто слухаючи інформацію, людина може запам’ятати тільки 20% даних. Завдяки особистій участі в обговоренні, людина зможе повторити до 80% інформації. Помітна різниця, чи не так? Саме тому все частіше в навчанні використовується ігровий формат, які і дозволяють максимально засвоїти нові знання.

ЩО ТАКЕ ІГРОВИЙ ФОРМАТ?

ПЕРЕВАГИ ІГРОВОГО ФОРМАТУ ДЛЯ НАВЧАННЯ:

  • Прискорення процесу навчання;
  • Зменшення різниці між теорією і практикою;
  • Розвиток творчого мислення;
  • Збільшення рівня взаємодії з іншими людьми;
  • Підвищення здатності самостійного розвитку.

Теорія Колба

Професор Д. А. Колб – психолог, який займається навчанням за допомогою гри, сказав: «Знання – це результат поєднання досвіду і його трансформації».

Дослідження Колба показують, що використання досвіду навчання – це безперервний процес роздумів і експериментів. Професор створив «навчальний цикл», який прийнято використовувати під час ігрового формату:

Конкретний досвід (людина отримує новий досвід або бере участь в процесі інтерпретації існуючого досвіду);

Розумові спостереження (людина розглядає новий досвід і виявляє будь-які невідповідності зі старим досвідом);

Абстрактна концептуалізація (людина розглядає новий досвід і виявляє будь-які невідповідності зі старим досвідом);

Активне експериментування (людина засвоює нові знання і може застосовувати їх в інших ситуаціях).

Як використовувати цей цикл на семінарах і тренінгах?

Дайте можливість присутнім отримати досвід.

Як це зробити? Смоделируйте ситуацію і запропонуйте учасникам знайти з неї вихід. Наприклад, якщо бізнес-навчання направлено на вдосконалення навичок спілкування з клієнтами, запропонуйте учасникам розбитися на пари. Одна людина буде незадоволеним клієнтом, а другий – співробітником компанії.

Запропонований сценарій повинен відтворити те, що дійсно може статися в реальному житті, а тому рішення запропонованого завдання дасть можливість учасникам попрактикувати свої навички.

Дайте поміркувати.

Після моделювання ситуації, запропонуйте учасникам тренінгу / семінару задати свої питання, а також дати відповіді на поставлені вами питання. Наприклад, продовжуючи тему спілкування з незадоволеними клієнтами, уточніть, як учасники відчували себе, працюючи з шкідливими покупцями або відвідувачами? Що в спілкуванні пройшло добре, а що – погано? Як можна поліпшити своє спілкування з клієнтами? Які висновки були зроблені?

Можливість обміну досвідом.

Дуже важливим фактором в навчанні є вивчення досвіду інших людей. Так, учасники зможуть зрозуміти різницю між своєю власною реакцією і реакцією інших учасників? Чому хтось більш досяг успіху у вирішенні запропонованого завдання? Дайте учням можливість застосувати отримані знання. Після того, як присутні взяли участь в моделюванні ситуації, поміркували і проаналізували свої помилки, подивилися, як із завданням справляються інші гості заходу, запропонуйте їм застосувати отриману інформацію на практиці. Смоделируйте для них ще одну ситуацію і дозвольте використовувати свій новий досвід в її вирішенні.

РОЛЬ ВИКЛАДАЧА

Протягом семінару / тренінгу, в основі якого лежить ігровий формат, викладач перестає бути просто вчителем або спікером, що доносить інформацію. Його ролі міняються. Розглянемо кілька з них:

Інструктор. В основному, викладач приміряє на себе роль інструктора на початку гри, пояснюючи її правила учасникам.

Тренер. Роль тренера зазвичай також відводиться на початок гри.

Мета – навчити учасників, використовуючи практичні ситуації, показати їм приклад.

Рефері. Цю роль викладач виконує безпосередньо під час гри, стежачи за тим, щоб учасники дотримувалися всіх озвучених правил. Ведучий. Провідним викладач стає ближче до кінця гри.

Рефер. Цю роль викладач виконує безпосередньо під час гри, стежачи за тим, щоб учасники дотримувалися всіх озвучених правил. Ведучий. Провідним викладач стає ближче до кінця гри. Ця роль потрібна, щоб забезпечити правильну комунікацію між присутніми.

Підсумок: ігровий формат – найбільш популярний і дієвий в засвоєнні інформації. Залежно від цілей навчання, гри можуть бути як індивідуальними, так і парними та груповими. Цілі також впливають і на сценарії ігор, їх спрямованість і т.д. Тому, головне зрозуміти головне завдання навчання. Визначивши це, організувати семінар або тренінг з наявністю ігрового компонента буде набагато легше.

Comments



Розрахувати вартість event проекту

Кількість учасників

Тип заходу

Додаткові послуги

Дата

Кiл-сть днiв

Контактна інформація

Угода на обробку персональних даних

Розрахувати вартість оренди

Кількість учасників

Тип заходу

Додаткові послуги

Дата

К-сть днів

Контактна інформація

Угода на обробку персональних даних

UBI Конференц Холл
м. Київ

м. Київ, вул. Миколи Василенка, 7

(044) 451 92 74